رویداد الکتاپ ایده

همه ما در قبال انتخابات شفاف و انتخاب هوشمند و مبتنی بر عقلانیت مسئولیم. زمانی که عوامل مختلف در تلاش برای انحراف مردم ما از طرق مختلف هستند در این حالت جامعه نخبگانی جامعه وظیفه دارد تا در قالب موسسات، اندیشکده ها، مراکز فرهنگی و هنری جنبش ها، و تشکل های علمی و دانشجویی، این انحرافات و غلط ها را اصلاح کند و با استفاده از ابزارهای خاص اعلام کند که زنده و نسبت به مسائل کشور  همچنان حساس است. یکی از ابزارهای آگاهی بخشی برگزاری رویدادها، سخنرانی ها، فعالیت های رسانه ای و علمی و پژوهشی است.
رویداد الکتاپ ایده (Electop Idea) یا ایده های برتر انتخابات هوشمند در اتاق فکر موسسه نورا در راستای مسئولیت اجتماعی و همچنین ایده ی محوری موسسه که «طراحی راهکارهای عینی سازی علوم انسانی» شکل گرفته است. این رویداد با هدف ایجاد زمینه ایده پردازی  فعالان، علاقه مندان به مسئله انتخابات و با مشارکت و حمایت برخی اندیشکده ها،جنبش ها، موسسات فناور، استارت آپ ها و مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری استان قم طراحی شده است.

ایده ها پس از ارسال از طریق فرم ارسال ایده، در یک بررسی و ارزیابی شرکت خواهند کرد و پس از مشخص شدن برترین ها و تقدیر از آنها، طبق رایزنی های انجام شده و در حال انجام این ایده پردازان و ایده های آنها برای عملیاتی نمودن ایده به سازمانها یا پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد برای حمایت معرفی خواهند شد.

محورهای ارسال ایده عبارتند از:
فناوری: ایده های حوزه‌ فناوری می تواند در جهت پاسخگویی به این سوال باشد که: چه فناوری هایی را استفاده کنیم تا انتخاباتی شفاف، هوشمند و رضایتبخش داشته باشیم؟ پاسخ به این سوال می‌تواند ایده ای برای طراحی یک سامانه یا اپلیکیشن نظرسنجی یا به کارگیری فناوری هوش مصنوعی برای بالابردن دقت و شفافیت یا موضوعاتی از این قبیل باشد.
رسانه: در حوزه رسانه سوالاتی از این قبیل مطرح است که: چه برنامه‌هایی در رسانه می‌تواند مردم را برای انتخاب هوشمندانه یا انتخابی از روی عقلانیت کمک کند؟ چه محتواها و در چه قالبی می‌تواند مردم را از فضای هیجانی و سوءاستفاده‌های نامزدها و احزاب آگاه نماید؟
ساختار و فرآیند: این که چه ساختارها و فرایندهایی می تواند از شکل گیری سوء استفاده ها، رانت بازی ها، موارد آسیب زا جلوگیری کند و فضایی مناسب برای انتخاب هوشمندانه و عقلانی به وجود آورد؟ می تواند منشاء ایده در این محور باشد.
پژوهش: محور پژوهش در پی جذب ایده های پژوهشی در حوزه انتخاب و انتخابات است. مفاهیمی مثل هوش انتخاباتی، سواد انتخاباتی و مواردی از این قبیل باید در حوزه ی پژوهش بررسی شوند تا برای دیگر بخشها مورد استفاده قرار گیرند.

رویداد ایده پردازی الکتاپ

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید تا درباره سفر شما به دنیای عینی سازی با هم گفتگو کنیم

باز کردن چت