پروژه: تبیین نقشها و مسئولیتهای فردی و اجتماعی طلاب و راهکارهای هماهنگی بین نظام تعلیم و تربیت با آن نقشها
کارفرما: شورایعالی سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران
دسته بندی خدمت: پژوهش های کاربردی – راهکارهای کاربردی سازی مبتنی بر فناوری اطلاعات
شرح:فرآیند کاربردی نمودن پژوهشهای علمی و رسیدن به راهکارهای عملیاتی، با مبادرت به طراحی فناوری، ایجاد یک سازمان، تدوین قوانین و مقررات و یا ترکیبی از این موارد تکامل می یابد. فناوری، سازمان و قوانین، ماهیتی سازوکاری و معطوف به اجرا دارند و به همین دلیل میتوانند به عنوان راهکار بکار برده شوند. در این پروژه با ترکیبی از فناوری و قوانین به راهکاری نزدیک شدیم که قابلیت برآوردن خواسته های سیاستگذاران، طلاب و دیگر پایگاههای انتظار از نقش های طلاب را داشته باشد. سامانه های نرم افزاری به عنوان یکی از مصادیق فناوری به شمار میروند که براساس قوانین و مقررات مرتبط با موضوع سامانه، طراحی می شوند. بنابراین با توجه به تاکید بر کاربردی بودن نتیجه طرح، در صورت اهمیت نقش در نظام آموزش، یکی از راهکارهای ایجاد هماهنگی بین نقشها و نظام تعلیم و تربیت، میتواند استفاده از یک سامانه نرمافزاری آموزش باشد که در آن نقش و دیگر موجودیتهای مرتبط با آن وزن قابل توجهی دارند. در این پروژه به کمک تحلیل شی گرایی برونداد پژوهش در قالب یک مدل کلی از سامانه آموزش مبتنی بر نقش ارائه شده است تا در صورت نیاز، این مدل تکمیل شود و براساس آن طراحی و پیاده سازی صورت گیرد.
سال انجام: 1398